Bιομηχανίες δισεκατομμυρίων

Bιομηχανίες δισεκατομμυρίωνΤσάμπιονς και Γιουρόπα Λιγκ ανοίγουν τις πύλες τους, γεμίζοντας τα ταμεία UEFA και ομάδωνΤου Γιωργου ΓεωργακοπουλουΠαλιά η τιμή της... νύφης, πέρα και πάνω από την προίκα της, κρινόταν από το σεντόνι που κρεμόταν από το μπαλκόνι την επαύριο του γάμου της. Η προετοιμασία για το γαμήλιο κρεβάτι ήταν ιερή και το ποθητό αποτέλεσμα υπερπολύτιμο που συμβολιζόταν από το σεντόνι εκείνο, κομμάτι φυσικά της γαμήλιας προίκας.Με αντίστοιχη περηφάνια, η ελίτ των ποδοσφαιρικών ομάδων της Ευρώπης απλώνει στη σέντρα κάθε έδρας το περίφημο σεντόνι με τα αστέρια του Τσάμπιονς Λιγκ, το μοναδικό εμπορικό όνομα (brand name) που έχτισε εντός ενός έτους προ εικοσαετίας η UEFA και συμβολίζει ένα απαράμιλλο ποδοσφαιρικό προϊόν-θέαμα με παράλληλα πρωτοφανή για αθλητική διοργάνωση έσοδα για διοργανωτές και συμμετέχοντες. Οπως το σεντόνι του γάμου, έτσι και το σεντόνι του Τσάμπιονς Λιγκ επιδεικνύεται με υπερηφάνεια, καθώς αποτελεί σύμβολο ενός θριάμβου, που μόνο κέρδη αποφέρει. Κι αυτά τα κέρδη, στην περίπτωση της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης στον κόσμο, έχουν αυξηθεί περαιτέρω από τη φετινή σεζόν, όπως προσφάτως ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική συνομοσπονδία.Σε καιρούς οικονομικής κρίσης ανά την Ευρώπη, η UEFA μπορεί να υπερηφανεύεται ότι τα μεικτά εμπορικά της έσοδα από το Τσάμπιονς Λιγκ, μαζί με τον αγώνα του Ευρωπαϊκού Σούπερ Καπ που ήδη διεξήχθη, θα ανέλθουν τη φετινή σεζόν στα 1,34 δισ. ευρώ! Αναμενόμενο και θεμιτό είναι ένα μεγάλο κομμάτι των εσόδων αυτών να πηγαίνει στους συλλόγους, τους πρωταγωνιστές του θεσμού, με τα έσοδα καθενός να αυξάνονται από φέτος.Περίπου, τα τρία τέταρτα των βασικών εμπορικών εσόδων, δηλαδή από τα ραδιοτηλεοπτικά συμβόλαια και τα εμπορικά δικαιώματα, θα πάνε στους συλλόγους φέτος, με εγγυημένο ένα σύνολο 530 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 25% θα πάει για τα έξοδα της διοργάνωσης και της UEFA, και για πληρωμές «αλληλεγγύης», όπως τις αποκαλεί η ευρωπαϊκή συνομοσπονδία, προς τις εθνικές ομοσπονδίες και τις λίγκες. Ο,τι παραπάνω προκύψει από τα 530 εκατ. θα μοιραστεί κατά 82% στις ομάδες και το υπόλοιπο 18% θα πάει για τις προαναφερθείσες ανάγκες της UEFA. Κάθε ομάδα από τις 20 που μετείχαν στα πλέι-οφ του θεσμού τον Αύγουστο, όπως ο Παναθηναϊκός, έχει λαμβάνειν από 2,1 εκατ. ευρώ. Οσες όμως πρωταθλήτριες ομάδες έμειναν εκτός ομίλων, όπως η ΑΕ Λεμεσού, θα λάβουν κι άλλες 200.000 ευρώ.Και τώρα στα σπουδαία: Ο Ολυμπιακός και οι άλλες 31 ομάδες που μπαίνουν από την επόμενη εβδομάδα στην όμορφη περιπέτεια της φάσης των ομίλων έχουν ένα μίνιμουμ 8,6 εκατ. ευρώ για τη συμμετοχή τους, ενώ κάθε νίκη στον όμιλο αποφέρει 1 εκατ. ευρώ (από 800.000 ευρώ πέρσι) και κάθε ισοπαλία 500.000 ευρώ.Αν ο Ολυμπιακός περάσει στη φάση των 16 τον περιμένουν άλλα 3,5 εκατ. ευρώ. Η είσοδος στην οκτάδα αποφέρει 3,9 εκατ. ευρώ και η πρόκριση στα ημιτελικά 4,9 εκατ. Ο νικητής του τελικού θα λάβει, εκτός από το τρόπαιο, 10,5 εκατ. ευρώ και ο ηττημένος θα πνίξει την πίκρα του μετρώντας 6,5 εκατ.Ετσι η ομάδα που θα διαδεχθεί την Τσέλσι στον θρόνο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου τον Μάιο στο Γουέμπλεϊ (αν δεν επαναλάβει φέτος η λονδρέζικη ομάδα τον περσινό της θρίαμβο μέσα στην πόλη της) θα αποκομίσει τουλάχιστον 37,4 εκατ. ευρώ!Επιπλέον, σχεδόν 410 εκατ. ευρώ θα πάνε στις ομάδες με βάση τα τηλεοπτικά συμβόλαια της χώρας τους, το γνωστό πλέον market pool, που είναι πρόσθετα των παραπάνω κερδών από την αγωνιστική πλευρά της διοργάνωσης. Πώς λοιπόν να μην τεντώνουν οι ομάδες με περηφάνια το σεντόνι;