Tης Δωρας Αντωνιου Ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και πλήρους αποχώρησής της από την Ελλάδα αφήνει η αραβικών συμφερόντων ιδιοκτήτρια εταιρεία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Παράλληλα, διαμηνύει στην κυβέρνηση ότι είναι μεν ανοιχτή σε επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης για το εξοπλιστικό πρόγραμμα των υποβρυχίων τύπου 214, ωστόσο η επαναδιαπραγμάτευση αυτή δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ. Δηλαδή, οι καταβολές που προβλέπονται από τη σύμβαση για το διάστημα που έχει παρέλθει θα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή να εκπληρωθούν στο ακέραιο.Η διεκδίκηση αφορά περίπου 140 εκατ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε δόσεις που έπρεπε να πληρωθούν προς την εταιρεία τον τελευταίο χρόνο, αλλά αυτό δεν έχει γίνει. Από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας έχουν επικαλεσθεί καθυστερήσεις στην πρόοδο ναυπηγικού έργου, της κατασκευής των υποβρυχίων δηλαδή, ως αιτία για τη στάση πληρωμών. Να υπενθυμίσουμε ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει μόλις ένα από τα τέσσερα υποβρύχια της αρχικής παραγγελίας.Η διοίκηση των ναυπηγείων, την ίδια στιγμή, αναφέρει ότι οι καθυστερήσεις στο ναυπηγικό πρόγραμμα οφείλονται ακριβώς στη στάση πληρωμών, που δεν επιτρέπει την αποπληρωμή υποχρεώσεων προς προμηθευτές.Οσον αφορά την απόφαση να τεθούν οι εργαζόμενοι σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, η εταιρεία αναφέρει ότι εξαιτίας του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί, ουσιαστικά πληρώνονται εδώ και ένα χρόνο χωρίς να παράγουν και ότι αυτό δεν μπορεί να συνεχισθεί.Το ζήτημα παραμένει ανοιχτό και, μετά το Πάσχα, αναμένονται εξελίξεις, με την ιδιοκτησία των ναυπηγείων να επιρρίπτει την ευθύνη στην κυβέρνηση, όχι μόνο για τη στάση πληρωμών αλλά και για το γεγονός ότι, πέραν του συμβολαίου για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, δεν έχει εξασφαλισθεί κάποιο άλλο συμβόλαιο. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία επαναλαμβάνει ότι η ίδια είναι σε θέση να εξασφαλίσει συμβόλαια από τρίτες χώρες, ωστόσο οι λανθασμένοι χειρισμοί διαχρονικά των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών οδήγησαν στη διασταλτική ερμηνεία της απαγόρευσης που επέβαλε η Κομισιόν για ανάληψη εμπορικής δραστηριότητας και στις παραγγελίες κατασκευής πολεμικών σκαφών από τρίτες χώρες.