Ρεκόρ με ηλιακό αεροσκάφος

AFP ΜΑΔΡΙΤΗ. Μία ακόμη θέση στο βιβλίο Γκίνες των παγκόσμιων ρεκόρ κατέκτησε ο Ελβετός πιλότος Μπερτράν Πικάρ, ολοκληρώνοντας την πρώτη διηπειρωτική πτήση με αεροσκάφος που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.Ο 54χρονος Πικάρ, που έχει σπάσει άλλη μία φορά παγκόσμιο ρεκόρ για την πρώτη πτήση γύρω από τη Γη με αερόστατο χωρίς στάση, προσγειώθηκε επιτυχώς στο αεροδρόμιο της μαροκινής πρωτεύουσας Ραμπάτ, τη νύχτα της Τρίτης κάτω από την πανσέληνο, ύστερα από πτήση 19 ωρών από τη Μαδρίτη. Ο Πικάρ χαιρέτισε με ενθουσιασμό το πλήθος στο Ραμπάτ, καθώς έβγαινε από το ηλιακό αεροσκάφος, που έχει μέγεθος ίδιο με αυτό ενός Airbus A340, αλλά το βάρος ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. «Η πτήση πάνω από το Γιβραλτάρ ήταν μαγική και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας μου ως πιλότου», είπε ο Πικάρ.Για να κατακτήσει το ρεκόρ της διηπειρωτικής πτήσης, το Solar Impulse έπρεπε να διασχίσει τα Στενά του Γιβραλτάρ, που συνδέουν την Ευρώπη με την Αφρική, πλάτους 14 χλμ. «Το αεροσκάφος απέδειξε ότι ένα ηλιακό αεροπλάνο μπορεί να πετάξει μέρα και νύχτα, χωρίς καύσιμα. Η επόμενη πρόκληση αφορά τον γύρο του κόσμου», ανέφεραν χθες οι διοργανωτές στην ιστοσελίδα τους (www.solarimpulse.com).Ο Πικάρ απογειώθηκε από τη Μαδρίτη τα ξημερώματα για την πτήση των 830 χλμ. μέχρι το Ραμπάτ, ενώ χρειάσθηκε μάσκα οξυγόνου για να αναπνέει στα μεγάλα υψόμετρα των 8.000 και πλέον μέτρων, όπου πετά το Solar Impulse. Η διέλευση από το Γιβραλτάρ ήταν από τις πιο δύσκολες στιγμές του ταξιδιού, λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών (-17 βαθμούς Κελσίου). Το Solar Impulse θα παραμείνει τώρα για πέντε ημέρες στο Ραμπάτ, προτού απογειωθεί και πάλι με προορισμό αυτή τη φορά την Ουαρζαζάτ στο νότιο Μαρόκο, όπου ο βασιλιάς Μοχάμεντ ΣΤ΄ θα εγκαινιάσει την κατασκευή του μεγαλύτερου ηλιακού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος στον κόσμο.Καθένας από τους τέσσερις κινητήρες του Solar Impulse, που διαθέτει άνοιγμα φτερών 63 μέτρων, φορτίζει πολυμερικές μπαταρίες λιθίου, συνολικού βάρους 400 κιλών. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες αυτές επιτρέπει στο αεροσκάφος να πετά τη νύχτα. «Το ζητούμενο δεν είναι να αξιοποιήσουμε την ηλιακή ενέργεια για τα συμβατικά αεροπλάνα, αλλά να αποδείξουμε ότι η επίτευξη φαινομενικά απίστευτων κατορθωμάτων χάρη στην ηλιακή ενέργεια είναι εφικτή», λέει ο Πιλάρ, του οποίου ο παππούς ενέπνευσε τον σχεδιαστή του Τεν Τεν, Ερζέ, για τον χαρακτήρα του αφηρημένου καθηγητή Τουρνεσόλ.